Feb 26, 2011

Impian ku genggam

Semua orang ada cita cita dan impian, aku pun macam tu jugak.. Hari ni aku nak kongsi dan luahkan impian yang pernah aku cipta suatu ketika dulu. Tak lari dari topik yang selalu aku post kat blog ni ia berkisarkan tentang bola sepak. Bola sepak banyak mengajar membuatkan aku tentang kepuassan, semua bermula ketika aku menonton aku World Cup 1994 USA. Final menemukan Italy dan Brazil ketika itu cukup membuatkan semangat aku untuk bermain bola masih kuat sehingga hari ini. Dari situlah tertanamnya cita cita untuk menjadi pemain bola sepak, tapi bila cikgu tanya "awak besar nanti nak jadi ape?" aku jawab juruterbang, Askar dan paling tak boleh aku lupa aku pernah kata nak jadi pemandu keretapi. Hahaha biasalah zaman kanak kanak.. Aku ingat lagi semasa liga bolasepak di anjurkan di sekolah, ketika itu aku berumur 13 tahun, nak kata pandai main tu tak lah tapi semangat aku tetap ada, masa aku umur 15 tahun teringin aku nak join kelab bolasepak sekolah tapi mesti mak aku tak bagi. sape nak hantar aku trainning tiap tiap hari sabtu? dah la rumah aku jauh, takde transport, jadi aku main jelah kt padang awam dengan kengkawan, kalau tak pon aku timbang bola kat rumah sambil membuli adik adik aku.. Hahaha.. tamat sekolah aku masuk tingkatan 6 dan aku ditempatkan di asrama, fuh benda pertama aku tengok kat asrama aku ialah padang bola.. Apa lagi sessi orentasi kami pelajar baru diadakan perlawanan bola sepak, kaki yang dah lama keras terpaksalah di lembut lembutkan untuk mendapatkan lebih kawalan dalam permainan. Macam biasa posisi kegemaran aku pertahanan kiri atau kanan atau posisi tepi menyerang, mana mana pon boleh asalkan tepi. Memang aku tak berapa reti untuk posisi tengah, kerana agak kaget, setiap kali berjaya mengekang asakan lawan di bahagian kiri aku terus melulu seperti Roberto Carlos untuk membuat over lapping.. huh! sangat puas bila brjaya melakukan hantaran silang kearah pintu gol lawan dan kalau aku malas aku buat hantaran jauh je..( Ini kalau main kerbau diamana sebelah team sampai 20 orang, biasa main petang petang ) Tamat sekolah bola sepak aku tinggalkan. Aku bertumpu pada pekerjaan, hampir 3 tahun aku tak beraksi di padang walaupun dah masuk kolej tapi sebab xde "Gu" aku jadi malas nak bersukan. Tamat belajar dalam jurusan masak masak aku kembali ke alam pekerjaan dan di sana lah aku kembali menyarung kasut sukan unuk berjogging dan bermain bola sepak cuma vanue nya bukan lagi di padang tetapi sudah beralih ke gelanggang futsal. tidak kita samada hari bekerja apatah lagi hari bercuti aku tetap akan mengerah kudrat ku untuk bermain futsal. Kadang kadang imaginasi ku sampai ke tahap yang agak tidak logik untuk aku impikan bergelar pemain bola sepak, namun semua kerana semangat aku tetap fikir aku masih ada peluang, mungkin menyertai mana mana kelab bola sepak atau futsal sekalipun aku terima. Namun apakan daya semua itu nyata impian yang takkan mungkin menjadi realiti, tapi aku tetap gembira dengan impian yang pernah ku bawa hingga ke saat ini masih belum padam.


p/s: Teringin nak manage sebuah kelab. pernah berkira kira untuk mengambil kursus kejurulatihan.. :)

No comments:

Post a Comment