May 6, 2011

Aiman banyak kisah episod 2

Ada sebuah kampung orang melayu yang jauh terpencil, kisahnya bermula dalam tahun 1970an juga. seorang lelaki yang sudah mencecah usia 50an baru pulang menoreh getah, dalam perjalanan dia terserempak dengan dua anak muda yang merupakan kutu dikampung itu. Seorang daripada mereka menegur orang tua itu '' Pak cik baru balik noreh keee? " dia menjawab dengan nada yang agak keras, iyelah bukan macam awak orang kehulu kehilir tak buat apa apa.. '' sekarang ni susah nak cari keje pakcik hehehe kata yang seorang lagi ''

" Eh pakcik kami ni baru lepas minum kat kedai kat tepi jalan nak ke bandar tadi, makan mee dengan garfu.. sedap pakcik.. anak muda itu cuba mengubah tajuk (Kebetulan ada sebuah gerai baru di buka berhampiran dengan kampung tersebut oleh seorang peniaga dari bandar)

'' Makan dengan garfu?? kebetulan aku penat dan lapar ni teringain jugak nak cuba makan kat sana lah.'' kata pakcik tu, dia pun mengayuh basikal menuju ke gerai meninggalkan dua anak muda itu..
Sesampai aje kat gerai itu pakcik tu pun berkata...
Teh tarik satu!!!  Mee goreng satu!!! letak garfu banyak banyak...

1 comment:

  1. hahha... mee goreng garfu la jawabnya.. hehehhe

    ReplyDelete