May 11, 2011

Memandu amalan yang ekstrem

12.30 am Aku baru je sampai dari Temerloh, minggu ni 2 kali aku balik lewat, Ahad lalu aku memandu ke kuantan, pertama kali join group Chelsea supporters (Pahang) di Tanjung Lumpur,...dah lama tak kuar lepak memalam tengok bola ramai ramai, walaupun tak lah ramai mana tapi enjoi.

Hari ni aku memandu ke Temerloh sebab urusan bisnes, hahaha bisnes apa la tu.. aku baru nak berjinak jinak dalam perniagaan so aku pergi ke pejabat Majlis daerah untuk bertanya tentang lesen dan sebagainya, kemudian memandu ke pejabat tekun nasional. Sekarang aku tahu apa yang kurang dan apa yang perlu sebelum memulakan perniagaan ni, bukan senang walaupun kita ada asas dan tahu untuk menguruskan produk kita tapi masalah tapak memang satu perkara yang besar, lagipun kita tak boleh suka suka nak berniaga tanpa permit atau berniaga di kawasan mengikut suka hati kita sahaja, silap silap kena angkut dengan majlis, melainkan korang ni gamble macam sesetengah orang buat. Selesai bab ni aku pergi melepak kat rumah fahmie, lepas asar kitaorang gerak kuar minum kat bandar lama Temerloh. Dah lama sebenarnya tak memandu ronda ronda bandar Temerloh, sebelah malamnya dapat jugak aku jumpa dengan iela, secara kebetulan dia berkursus untuk seminggu..lebih kurang jam 10 iela bertolak balik ke hostel, aku dan fahmie lepak kat warung berhampiran rumah fahmie sambil borak borak kosong sambil pekena kupi, sebelum memandu pulang..

No comments:

Post a Comment