May 21, 2011

SANTAI: Blues untuk aku episod II

Seperti biasa pagi ini setelah selesai solat subuh aku berbaring baring di tilam yang empuk dan bantal nan busuk, hari ni pulak sabtu dan takde kerja kerja katering, takde perancangan kemana mana, tiada jemputan kenduri kawin, tiada jemputan perasmian pecah tanah, tiada urusan pejabat, bank mahupun keluar berfoya foya dengan anak Pak Abu..dan mood hari ni ialah aktiviti bermalasan sahaja. Tetapi mata tak mau lelap pulak jam ku lihat sudah hampir lapan tepat, lalu ku bangun membasuhbasuh muka then mengadap laptop yang tak shut down dari malam tadi untuk mengonlinekan diri, lebih kurang setengah jam aku mengadap laptop sambil menyantap roti bakar, tiba tiba kedengaran henpon buruk ku berbunyi tanda mesej masuk. Sapa la pulak hantar mesej pepagi ni? bisik hati nurani ku ( hehe =P ) '' Nama kita suma naik soratkabar RK hari ni beli jangan tak beli" - Apek Gunners.. Alamak! aku punya kredit s- payet plak, ah! takpelah harap beliau memahami..( heran sebenarnye, sbb aku takde komen ape ape discussion pon untuk minggu ni) Lebih kurang jam 9 aku bersiap siap keluar sambil sambil nak beli pape yang patut tapi rupanya ayah aku dah keluar dulu.. hmm dah balik dah pun.. ( Sejak dah boleh bawak kete semula ni, pepagi buta abah dah kuar hehe) emm so aku keluar jelah semata mata nk beli kosmo!

Dengan menaiki motor kriss edisi raya 1999 berkaler hitam, aku bagaikan azroy nak mengurat suzie memfeelingkan diri dengan deruman injin yang masih lagi dara menuju ke kedai..setiba sahaja di kedai aku menyambar senaskah dan membelek belek bahagian dalamnya, ahh jap lagi lah baca '' Tokey!! kosmo satu.." sambil menhulurkan not seringgit yang dah konyok maklumlah xsempat nak iron pepagi buta ni.. lepas meronda ronda dua blok bangunan di bandar koboi moden ni, aku terus pulang ke rumah..

Selesai menghatamkan kosmo pagi ni aku kembali ke arena fesbuk melayan semula rakan rakan yang sudi menemani hari ku..hari ni seorang lagi sahabat menayangkan foto bersama T-Shirt rembat kosmo nya, aku punya bila nk sampai ni emm hari isnin kot..
sebentar kemudian, tatkala aku sedang mengarang blog utk hari ini..
vroomm vroomm!! pinn!! pinn!!
Hah!! ade plak posmen dtg hari sabtu ni, fenomena yang jarang jarang berlaku dlm hidupku..
Tak sangka memang di jamin sampai hari ni..

Thanks Rembat Kosmo! Especially Brader Muhammad Rizal Hashim
Thanks geng2 OLKART!!



p/s: Foto nya nti akan patik upload..

No comments:

Post a Comment