Mar 23, 2011

SANTAI: Rock kan diri anda

Anda nak ROCK??????
Yeah!!!!


Itulah pembuka bicara ketika konsert rock yang pernah aku dengar dalam sebuah tape, tapi aku tak ingat pulak apa tajuk konsert tersebut.. Kedengaran ribuan peminat bersorak, biasanya konsert zaman tu berlangsung seperti di stadium dan ada juga di tempat tempat terbuka atau pun fun fair.. Apa yang aku nak cite hari ni ialah lagu lagu rock dulu dulu iaitu sekitar zaman 80-90an. iaitu pada zaman tu band band rock kapak berseluar ketat dan berambut panjang macam puntianak memang tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Biarpun nampak tak senonoh tapi banyak lagu lagu mereka lebih kepada memperjuangkan bangsa dan ada juga yang bersifat ketuhanan. Biarpun zaman itu aku masih kanak kanak tetapi mengikut cerita otai otai yang kini ramai yang beranak cucu so aku juz mampu mengimaginasikan dan berkongsi, kerana banyak band band yang kurang dikenali pada masa sekarang.


Berikut adalah band band yang pernah mengganas di pentas ROCK! tanah air



SYUHADA



MAY



SEARCH




BUMIPUTRA ROCKERS



SYJ / SOFEA



MELISSA


HIDAYU


Lain lain Band seperti Desire, CRK, Krabat, Rockers, Helter Skelter, Get, Rusty Blade, Handy Black, Massa, korang boleh cari untuk dengar lagu lagu dan band band yang korang tak pernah tau..




p/s: Mungkin ada yang pelik akan sebahagian nama mereka silap haribulan ada seperti nama adik,kakak,mak,nenek atau awek awek anda.. yang tu aku tak tahu kenapa juz kongsi terang sama korang, tapi itu lah rock zaman dulu dulu.. seacrh la kat You Tube dengar la lagu lagu they all.. 
Not bad.. enjoi it!!

No comments:

Post a Comment